Kalibaf, ABD ile mutabakatı “ABD’nin yenilgisi” olarak nitelendirdi
İran ABD mutabakatı sonrası Kalibaf’tan dikkat çeken açıklama: “Bu anlaşma Amerika’nın yenilgisinin ilanıdır.”
Tabya'yı güvenli kaynaklarına ekle
İran Meclis Başkanı ve müzakere heyeti başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, İran ile ABD arasında savaşı sona erdirmeye yönelik imzalanan mutabakat zaptını “Amerika’nın yenilgisinin ilanı” olarak değerlendirdi.
Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenen ve İran devlet televizyonunda yayımlanan bir konferansta konuşan Kalibaf, Pakistan’ın arabuluculuğunda nihai hale getirilen İslamabad Mutabakatı’nın baskı sonucu ortaya çıkmadığını söyledi.
Kalibaf, söz konusu anlaşmanın İran halkının direnişi ve ülkenin siyasi iradesinin bir sonucu olduğunu belirterek, bunun ABD açısından bir geri adım anlamına geldiğini ifade etti.
Ortadoğu’da güvenliğin bölge ülkeleri tarafından sağlanması gerektiğini vurgulayan Kalibaf, bölgenin geleceğini çatışma yerine etkileşim ve birlikte yaşam temelinde gördüklerini dile getirdi.
Kalibaf ayrıca Lübnan’daki ateşkesin, İran ile ABD arasında varılan anlaşmanın temel unsurlarından biri olduğunu belirtti. Lübnan’daki savaşın sona ermesinin İran’daki çatışmanın sona ermesi kadar önemli olduğunu ifade etti.
İranlı yetkili, hem İran’da hem de Lübnan’da sağlanan ateşkesin kalıcı barış için kritik önemde olduğunu sözlerine ekledi.
Yükleniyor...












